På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 16 december 2013

39


Härom onsdagen fyllde jag år. Och blev gratulerad och bortskämd i flera dagar. Av mina fina älsklingar fick jag ett halsband från SOPHIE by SOPHIE som jag sneglat på länge. En hästsko. En fin symbol både för tur och för upplevelsen av hästar. Ibland kan jag verkligen sakna ridningen. Det där att dra på sig lagom skitiga kläder och åka till stallet och få jobba slut på både kropp och huvud, både i stallet och på hästryggen. Det där maffiga att kunna få ett stort djur att göra som man vill. En häftig känsla. Av min väninna fick jag ett par multifärgade raggisar. Jag älskar att gå runt i sådana hemma. Då är man ledig. En perfekt present då jag sliter sönder flera par om året. För jag går i dem året runt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar