På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 6 januari 2013

Helgsammanfattning



Fredag bjöd på tigerkaka och flytspackling. Min man och svärfar är så strävsamma.Världens bästa. Vi ser ett slut där en bit fram. Nu när vi bestämt oss. Svärmor fyller frysen åt oss med bröd och bakverk. Attans svårt att motstå bara. 




Lördagen bjöd på brödbak. Förrätten på nyår blev lunchmenyn på lördagen. Sigge åt bara brödet. Nils åt både brödet och soppan tills jag sa att "fisken" var räkor. Ibland får man luras lite. Jag och J åt så vi sprack. 


Söndagen bjöd på barr. Årets gran blev aldrig omtyckt eller älskad. Kanske därför den gav upp så fort. Julen är nu helt bortstädad. Inte mig emot som sagt. 

Imorgon börjar vardagen igen. Och jag längtar inte. Älskar den här koman när man struntar i vilken dag det är och man kan sitta uppe sent på kvällarna utan att bry sig...och sova till 10 varje dag. Skall dock inte klaga efter två veckors ledigt...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar