På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 2 november 2012

Fredagssvep vecka 44


"Sommar och sol" med Sven-Ingvars spelade vi igår i bilen då vi äntligen körde över Smögenbron. Nils och Sigge har ju höstlov och har hälsat på hos farmor och farfar sedan igår själva. Jag och J anslöt ikväll. Trots hutlöst dyrt kilopris njöt vi ändå av färska räkor och vitt vin. Underbart gott! Tack Å och B!


Antar att detta kortets motiv visat sig någon gång sedan igår då ligisterna kom. Pappans lego är lika populärt nu som då för 30 år sedan. På kortet ovan är Sigge 2 år och Nils 5 år. Två år sedan alltså. Vad tiden går fort...

 
Apropå lego; en affär i närheten annonserade om 50 % rabatt på allt lego härom veckan. Vi hann inte åka dit förrän vid halv sex på kvällen. Detta var det som J mötte...inte en byggsats så långt ögat kunde nå.
Bild från www.sportamore.se
 
Dagens roligaste besked: på tisdag börjar nybörjarkursen i tennis. Och nästa lika roliga sak är att väninnan Lisa hänger med! Wiii!!!
 
 
Vi äter glass hela året om. Och har precis upptäckt dessa små ministrutar. För det är precis vad de är. Mini. Och alldeles så där lagom stora.
 
 
Nils växer så det knakar. Fattar inte hur det hänger ihop. Fint att han gillar färg. I år valde han en röd jacka. Så snygg.
 
Bild från www.imbd.com
 
Igår kväll passade vi på att gå på bio eftersom vi var barnlediga. Såg denna. Jättebra tyckte jag. En feelgood-film. Både skratt och tårar. Addera också resturangbesök och Ben and Jerry´s glass. Och sovmorgon för mamman. :-)
 
 
Julvibbarna dyker upp här och var. Särskilt i mina krukor där nu bollkryssen vissnat och ersatts av små enar.
 
 
Min bokhäck har nu fullständigt skiftat färg. Från grönt till brunt. Alla löven sitter ju kvar över vintern. Och det gillar jag.
 
Hör hur det smattrar på rutan utanför. Vind, blåst och regn hörs mer här på ön än hemma. Väldigt mysigt att då sitta inne och kura. God natt!
 




1 kommentar:

  1. Hej. Surt angående det slutsålda legot men kul med nybörjarkuren i tennisen. Titta gärna närmare på vårt tennissortiment ifall ni behöver lite kläder eller utrustning: http://www.sportamore.se/sporter/tennis/

    Ps, nu har vi även ta tre betala för två på nästan alla våra jackor, skor och väskor..

    Mvh/Elias på Sportamore

    SvaraRadera