På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans dag 2012


En spann och ett glas vatten. Mina vänner sedan några dygn och så även för större delen av familjen. Idag äntligen kravlade vi oss över kanten; darriga, svaga och med oborstade tänder (herregud, jag har längtat efter min tandborste!). Två veckor i sjukdomsträsket är mer än tillräckligt. Denna gången hann vi ju nästan inte ur det innan vi hamnade där igen. Har ändå försökt mysa alla hjärtans dag ändå. Mannen överraskade mig med en fin tröja. Helt klart mina färger som jag tror kommer bli en favorit i vår! Tunnstickad och skir. Kommer fladdra fint när jag svischar fram på cykeln längre fram i vår. Mannen fick en bok. Passade på att köpa Korparna till mig själv. Hoppas på den. Har haft någon slags längtan efter läsning det sista. Förhoppningsvis stillas den nu. Ligisterna har mest hängt framför tv och tv-spel. Så där lagom bakis fortfarande. Kiv och gnäll blandad med skratt och bus. Den där balansgången däremellan driver mig till vansinne då och då. Flera gånger idag till exempel. ;-) 

Happy Valentine`s Day!!


3 kommentarer:

  1. Hej Anna!
    Hoppas ni får hålla er krya framöver nu. Schysst pysselhörna, de ser ut att ha kul där på golvet:)
    Härlig tröja, köpte två st liknande för ett tag sen. Roligt med vårnytt tycker jag. Sitter här och blickar ut genom fönstret med en kopp morgon-te och ser solen smyga fram. Det blir en fin dag idag. Ha en go helg. Kram!

    SvaraRadera
  2. Lisa: jäpp! Så flink! ;-)

    Jenny: tycker den där pysselhörnan har en förmåga att spridag sig i hela huset...

    kram Anna

    SvaraRadera