På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 20 november 2011

Hallinredning!

Vår hallrenovering har i helgen tagit ännu ett steg åt att bli klar då skjutdörrar och förvaringssystemet kommit på plats. Lite småfix kvar men så färdigt att alla ytterkläder har flyttat in i kvällingen. Korten är tagna i all hast (vilket tydligt syns!) men visar iallafall hur det blivit. Många funderingar har det varit innan vi bestämde oss för detta alternativet. För jag tror bestämt att det alltid ser rörigt ut i en hall, hur väl man än hänger jackor och ordnar skorna. För därtill kommer ju cykelhjälmar, paraplyer, sjalar, väskor och ryggsäckar, nycklar och inneskor. Vår hall ligger dessutom så "synlig" mitt i huset; man passerar den hela tiden och röra är jag ju allergisk mot. Eller som min väninna så uppriktigt sa: så man slipper se sk**en! Kan bara hålla med! Nu väntar vi bara på mattläggaren som ska klä om trappen ner till myset (=gillestugan enligt Nils). Jag hoppas sannerligen att vi kan bocka av hallrenoveringen innan jul! :-)

Något annat jag kan bocka av är en hel del julklappar. Igår var jag med min fina syster och fina väninna i Ullared med resten av Västsveriges befolkning. Åk inte dit den här tiden. Horribelt! Kö så långt ögat nådde. Vi blev svimfärdiga alla till mans ett par gånger. Har varit där förut men inte har det varit på långa vägar så mycket folk som igår. Jag har faktiskt lite träningsvärk idag; hejhejhej vardagsmotion! Och önskar givetvis att jag ägde Gekås! ;-)

Nu mys med te och Downton Abbey, sedan välkomnar jag en ny vecka!




4 kommentarer:

  1. Fint! Bra jobbat!
    Visst är det skönt att få undan allt stök? Vi har också byggt bort våra jackor och skor, i alla fall till största delen... :)

    Önskar dig en fin kommande vecka!

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma! Har startat den med vabb... :-(

    SvaraRadera
  3. Blev ju kanonfint! Håller med om att det är svårt att hålla ordning i hallen, och än mer blir det ju nu under hösten med regnkläder, tjocka jackor och kängor...som tur är har vi två badrum hos oss på Diabasvägen.Jag la beslag på det största så klart;) det lilla funkar nu som en "brötgarderob" där jag stuvat in Anders med alla sina träningsprylar, bäst att låsa när man får besök för där är sjöslag för jämnan... Innebandyklubbor hit, fotbollskläder dit och golfbollar som rullar omkring överall jisses!!!
    Läste om det där med ditt "kort" usch, sånt där har jag panik för. Bra att banken var uppmärksam och förstod att det var skumt. Skickar en kryakram till lille Sigge. Nu ska jag ta mig lite glögg & pepparkaka. Ha de fint!

    SvaraRadera
  4. Jenny: vår hall har varit rena KAOSET sedan renoveringen startade och även dessförinnan. Har svårt för det där med kaos; samspelar INTE med mitt ordningssinne! ;-)
    kram

    SvaraRadera