På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 15 oktober 2009

Något skymtar!

Då jag svängde in på Barfotsgatan i eftermiddags såg jag det...några brädor som skymtade där bak i trädgården (och såg ut lite som en vägg...med mycket fantasi!)! Det har måttats i massor och pekats och testats och funderats på höjder här och där! Det känns i vilket fall så gott att vi äntligen startat upp vårt projekt men också stressigt...hur länge får väggen in mot vårt gamla vardagsrum vara kvar? För de möblerna som i dagsläget står där ska ju ner i gillestugan snart och där har vi ju fortfarande en bit kvar...


Sigge har agerat arbetsledare från första parkett; soffan i vardagsrummet där han har haft full uppsikt över allt som hänt ute i trädgården idag. Där har han stått och snattrat oförståligheter och pekat och snorat. Med en plastgolfklubba har han pankat på fönstren med jämna mellanrum för att få alla byggares uppmärksamhet...
Nu skall jag ta helg! Go´kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar