På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 29 juni 2009

Ett äppleträd mindre!

Igår efter läggning tog jag och Joakim fram varsin sekatör och varsin såg och sedan megafriserade vi ett av våra äppleträd som vi har i trädgården. Det har i alldeles för många år fått växa fritt och härja runt men nu var det bara dags...och det får bära eller brista (rättare sagt; dö eller klara av hårt beskärning...)!

Lovade ju igår att inte ha några poolbilder med och ni får tänka bort de badande godingarna för det är äppleträdet i bakgrunden som jag vill visa och det är det ni skall fokusera blicken på. Så här såg det iallafall ut innan vi började!



...och så här såg det ut när det var klart (titta noga på bilden och luras inte av björkarna bakom äppleträdet). Det var mer äppleträd på marken än det som stod upp när vi var klara. Hela området runt och omkring äppleträdet såg väldigt annorlunda ut imorse när jag tittade ut...nästan lite ökenvarning eftersom vyn tidigare varit mer djungellik. Jag är väldigt nöjd med resultatet. Nu skall vårt andra äppleträd också få sig en omgång och vi skall nog frisera vår tall något också.

Förövrigt har dagen varit som vanligt...då var eftermiddagen mer ovanlig då jag fick barnledig kväll och har spenderat den med vännen Lisa. Vi har ätit en bit mat och njutit av fin utsikt över älven och fästningen och fått tid till det viktigaste...att få prata till punkt! Punktpratningen fortsatte även här hemma på Barfotsgatan en stund då vi nöjd av den fina sommarkvällen på altanen över ett glas jordgubbssaft, den jag kokade för några veckor sedan. Mycket god och läskande en varm kväll som denna. Den tål att bjudas på! Jag hoppas också att det kommer bjudas på fler måndagkvällar med Lisa...vi har redan gjort planer för minst två styckna till! Heja barnledig tid!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar