På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 22 februari 2015

Marstrand nästa




Prick kl 13 i fredags svängde systern in på vår uppfart i sin lilla vita bil. Och strax därefter åkte vi mot Marstrand. Dags att njuta av nästa 40-årspresent. Spa med övernattning på Marstrands 
Havshotell. 


Efter att vi checkat in lyxade vi till med behandlingar. Jag unnade mig två. Och sedan blev den en havskur i spa-delen. Så underbart med alla scrubbar och krämer. Dock var det ljuvligaste nog att krypa ner i en varm badtunna utomhus i sällskap med ett lätt snöfall. Underbara kontraster mellan varmt och kallt. Sedan åt vi tvårätters middag i Ottos kök. Först rökgravad sejrygg som förrätt. Spännande smaker minst sagt följt av huvudrätten som var timjanstekt ankbröst. Någon efterrätt blev det inte; vi var mer än mätta. 


Frukostbuffén var fantastisk. Så mycket gott och mycket smaker från havet även här. Skagenröran med det grova, mörka brödet smakade ljuvligt. Vi laddade ordentligt och sedan tog vi färjan över till Marstrand och gick ön runt. Jättefin promenad på ca 1,5 h med njuta-av-utsikten-pauser. Väldigt bra skyltat och väl underhållen väg att gå på. Den vill jag definitivt promenera fler gånger. 


Väl tillbaka på hotellet efter powerwalken var det extra härligt att njuta i spa-avdelningen några timmar till. Strax innan tre avslutade vi vårt besök med en lunch i Ottos kök innan vi åkte hem. Även denna gången en gigantisk portion av fisk. 

Tack Sara för den underbara presenten. Väldigt generöst och en helt fantastisk upplevelse som jag kommer njuta och tänka tillbaka på med värme. I love you.  

//A

1 kommentar: