På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 6 februari 2015

Fredagssvep vecka 6


Mannen muttrade. Tyckte mina teburkar tog för stor plats där i skåpet. Tyvärr inget jag tar hänsyn till alls. Har varit näst intill desperat ett tag. Många burkar har varit tomma. Men nu är det påfyllt igen. Och tro inget annat; jag har en väldig rutin kring vilket te som dricks när. På morgonen vill ha ett svart te. Just nu är Earl Grey Premium och Russian Earl Grey favoriterna. Under dagen brukar jag välja bland French Earl Grey eller en PG tips. På kvällen blir det Therapie; Buddha´s Temple. Ett gudomligt rött te med smak av rabarber och citron eller Lady Grey. Och som ni förstår krävs det en del burkar. 


Otaliga klasar köper vi hem. Våra barn gillar banan. Men ofta hinner några bli övermogna och då ratas dessa gula böjar direkt av Nils och Sigge. Men så fick jag se ett tips på FB. Så nu rullar jag in varje banan i en påse innan de läggs i svalen. Och sedan starten har jag inte slängt en enda banan. De blir perfekta och mognar så mycket långsammare; nästan ingenting inslutna där i påsen. Så nu fylls vårt liv av perfekta bananer. Lycka. 


Äntligen fick jag mig ett par nya. Gråa och mjuka. De förra borde jag slängt för länge sedan. Nu är det gjort iallafall. 


Nils fortsätter med sin flöjt och spelar så många trevliga melodier. Vi hör honom genom den stängda dörren. Så är det. Ingen får vara därinne då han tränar. Och han är svårflörtad med att spela inför folk. I eftermiddags parkerade sig Moa och Ella utanför. Stod där och lyssnade intensivt. Gulligt. 


Moa har hängt med oss hela dagen. Så kan de bli när dagis har stängningsdag och det är möten på jobbet för de andra. Vi har sysselsatt oss med allt möjligt. Och vips så var det eftermiddag. 

Nu sportlov!

//A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar