På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 27 februari 2015

Fredagssvepet vecka 9


Vi gillar smoothie. Och nu kan vi dricka dem när vi är på språng. Sigge har lekt med dem hela dagen och längtar tills de skall invigas. Sagaform hade också en annan variant med ett lock med förvaring. Dock inte i min affär. 


Det spirar i rabatterna. Känslan när man får plantera nytt i sina krukor slår nästan inget tycker jag. 


Läslistan fylls ständigt på. Nu blir det mord och död på Smögen. Spännande tema. Lyckades ta mig en tur bland reahögarna och har fyllt på med några böcker. Men först skall jag läsa klart Låt vargarna komma. 



Denna terminen har Nils träslöjd. Och kom stolt hem med dessa. En smörkniv och en annan kniv. Som vi kan använda till att ta marmelad med tyckte han. Allt inslaget i lite skrynkligt papper. Minns så känslan från slöjden. 

//A

1 kommentar:

  1. Idag har jag varit på bokrean. Lite nytt till tjejerna och så ngr mordgåtor till mig. Fina knivar! Minns att jag valde träslöjd istället gör syslöjd när vi fick välja. Kram kram Sara

    SvaraRadera