På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 28 juli 2014

Tennisträning i Bovallstrand


Bjuder på två svettiga. Men glada. Från måndag till fredag under vecka 30 har Sigge, jag och Joakim gått på tennisskola i Bovallstrand. Lite farande fram och tillbaka blev det ju då Sigge spelade på förmiddagen och jag och Joakim i samma grupp på kvällen. Men bara en detalj i sammanhanget. Tyvärr tappade Nils sugen efter första gången så han lämnade sin plats till någon annan. Besvikelsen låg nog mest i att vi inte hade lektion tillsammans vilket varit självklart för mig när jag förklarat upplägget för veckan men inte för honom. Sigge har tränat sig igenom sina lektioner med ett leende på läpparna; han har tyckt att allt har varit roligt. 5 barn på en tränare. Helt kanon! Vi vuxna spelade 4 på en tränare; Sofia. Så duktig och framåtsyftande! Och så många nya roliga övningar vi tränat på. Omväxling förnöjer må jag säga! Högt tempo och väl använd timme. Önskar att min träningsgrupp i Kungälv baserades på färre deltagare, så mycket effektivare och lärande. Gruppen var hyfsat jämn där kanske J framstod som säkrast medan jag och de två andra hade samma spel. De två andra hade varit aktiva för 20 år sedan och nu tagit upp tennisen igen. Jag är iallafall grymt nöjd med upplägget och träningen. Och Sofia lovade att hon är tillbaka nästa sommar så jag antar att vecka 30 då också kommer innebära tennis för oss. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar