På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 8 juli 2014

Sommarhatten på


Sigge har aldrig tjafsat något särskilt när det gäller undersökningar, eventuella förberedelser eller annat då det gäller sin diagnos. Hans födelsemärke (nevus flammeus) måste ju smörjas med hög solfaktor varje dag under vår- och sommarmånaderna. Och soliga vinterdagar. Han måste ha på sig keps eller annan solhatt då han är ute. Hatten ovan är ny. Och han är så fin i den. Han tar sina tabletter utan att blinka. Tre på samma gång med en mun vatten. Fösta kvällen med den rutinen var ju katastrof men han imponerade på oss redan dagen efter med att ta dem utan något tjafs. Han protesterar sällan över att han måste gå och lägga sig tidigare än Nils. Och det är vi väldigt glada för då hans dygnsvila är otroligt avgörande för honom och hans vardag. Och någon gång var tredje månad är det läkarbesök; antingen hos Paul eller kontroll av hans öga. Ett sådan gjorde vi häromdagen. Då var det ögat. Och han kämpade sig igenom den bra tycker jag. På kvällen när det var läggdags och han stod på pallen framför handfatet och tänderna precis var borstade pratade jag om hans födelsemärke och att det var därför vi hade varit hos ögondoktorn. Antar att han inte är så mottaglig för sådan information egentligen men någonstans måste vi ju börja. Lite då och då iallafall. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar