På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 27 juli 2014

Semestern fortsätter


Och nog konkurrerar veckorna på soliga Mallorca med veckorna på soliga Smögen. Vilka dagar vi haft i sjöboden. Jag och mannen läser, slappar och lyssnar på sommarpratarna. Vi fikar. Nils och Sigge fiskar krabbor timme efter timme. I år klarar de av det helt själva och rekordet än så länge är18 stycken. Oftast är de överens med lite småkiv. Dock inte ena dagen då Sigge råkade backa i krabbspannen och alla krabborna välte ut. Sigge redigt snopen och Nils i tårar. Nåja. Sedan pysslar de i sina pysselböcker och ritböcker och frågar inte ens efter speltid. Vi tar några dopp på dagen och avslutar med ett kvällsdopp i Strömsund. Galet underbart. Och så åker vi båt. Det älskar alla. En eftermiddag dörjde vi och fick upp 10 makrillar som vi åt till middag. Huset har varit fullt då kusinerna Ingrid och Henry också varit här. Kul att kusinerna träffas. När sedan huset sover kollar jag och J på The Killing. Snart är säsong 2 till ända. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar