På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 5 augusti 2013

På besök i storstan


Häromdagen tog vi tåget till stan. Tåget. Alltså. Det var mycket spännande. Väl i stan hamnade vi på fartygsmuseumet Maritiman strax bakom Operan. Första gången vi var där men vilket toppenställe för ungar...



...som gillar att klättra upp och ner för branta trappor. Också för vuxna. Dock är kjol ej att rekommendera. Här sysselsatte vi oss i många timmar i jagaren Småland och ubåten Nordkaparen. 




Efter ett långt besök och lunch vid kajkanten var det dags för nästa överraskning. Och då blev det en tur med spårvagn. Också spännande. 


Sigge var välklädd som vanligt. Eller avklädd kan vi också säga. Sigges ständiga uttryck denna sommar: "Åh, jag är så vaaaaaarm". Kan säga att han hade gärna gått runt i bara kalsongerna hela dagarna. Om han fick. 


Så intresserad av allt. Och uppmärksam. Ser hur han liksom sitter och bara lägger allt på minnet. Och frågar och undrar däremellan. Spårvagnen tog oss till bion där vi såg filmen Dumma mig 2. Första filmen har varit populär och vi skrattade allihopa åt de tokiga minionerna även denna gången. 


Till slut var det dags att åka hem. Med tåg givetvis.


1 kommentar:

  1. Tack för att vi fick följa med på er toppendag i stan och vilken lycka att få åka tåg. När döttrarna var små var just tåg höjden av lycka. Vi bor ju på landet och det blir bil mest överallt. Så tåg, övergångsställen vid trafikljus och rulltrappor var det roligaste de visste då de var små och besökte mormor och morfar i stan. ;)

    Ha det fortsatt gott i sommarsolen och jag håller med Sigge: Det ÄR varmt! ;)

    Kram Lotta

    SvaraRadera