På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 11 juni 2013

Sylt på kepsen


Det är sällan vi går på stan. Vi tre alltså. Nils, Sigge och jag. Milt uttryckt så hatar de att göra ärenden och gå i affärer är det värsta de vet. Kan väl inte påstå att jag heller är så intresserad av det. Någon gång ganska sällan kan jag vilja shoppa i affärer men jag har väldigt lätt för att välja bort det. Klicka hem saker från nätet har mer och mer blivit min melodi. Men så ibland händer det. Häromdagen mötte vi upp tre andra godingar och bänkade oss på ett café där vi käkade lunch och sedan fikade vi. Jättetrevligt med små stunder av kaos. Sedan gick vi till klädaffären och köpte kläder främst till Nils. Han fick vara med och välja själv bland byxor och shorts. Sigge fick sig också något. Med en dinosaurie på givetvis. Kärleken är fortfarande stark dem emellan. Efter väntan i världens längsta kö belönade jag ligisterna med ett besök i leksaksaffären. För ibland vill man ju bara skämma bort dem. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar