På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 29 juni 2013

Presentjakt


Det är rutin att ha presentskattjakt när ligisterna fyller år. Så det blev en på Nils födelsedag och då fick också Sigge en del av sina presenter. Och sedan blev det en även på Sigges födelsedag. Här är de på jakt.


Sigge är kär. 


Synd att bilden blev så oskarp. Det är en bok "dot-to-dot" eller på svenska "prick till prick". Det som är annorlunda är att böckerna i serien har teman och just denna bok har dinosaurier som tema. Dessutom finns det figurer med upp till 1000 prickar. Skulle jag själv vilja ha. Faktiskt.


Och så fick de en jordglob som man kan rita/måla på. Tanken är att de kan fylla i de länder de varit i med färg. Vi får väl se. Hittills är det Sverige, Norge, Danmark och Spanien som fått sig en dutt färg. 


1 kommentar:

  1. Jag har alltid gillat era presentjakter. En fin tradition ni har. En tradition som killarna säkert kommer föra vidare till sina barn en dag. Jag gillade jordgloben. En sådan skulle jag vilja ha. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera