På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 26 juni 2013

Sigges monsterkalas



Spelar ingen roll att monstermasken sitter på snedden; för några dagar sedan hade så Sigge sitt 5-årskalas  med monstertema för sina kompisar. Fast det där med tema vet jag inte riktigt. Sigge hade ju själv önskat just ett monsterkalas men när vi skulle välja ut inbjudningskort ville han inte ha de med monster på utan valde istället ett rött inbjudningskort med Hello Kitty på. Jag påtalade att Hello Kitty inte är så monsteraktigt men det ville inte Sigge lyssna på. Och har han bestämt sig så har han. Så han delade ut sina röda söta Hello Kitty-inbjudningskort till kompisarna samtidigt som han sa: välkommen på monsterkalas! Jodå. 



Att göra monstermasker blev uppskattat. Tror faktiskt att alla ungarna tyckte det var lite kul. Maskerna var i tjockare kartong och förpackningen innehöll också resårband. 



Köttbulle- och korvspetten serverades med monsterspagetti och blod (ketchup!). Ungar är så påhittiga. Gurkstavarna förvandlades till monsterfingrar och tomathalvorna  till monsterhjärnor. Och så ser ni också hur vårt monstertema helt gått åt fanders, allt serverades nämligen på pirattemat. Sigge bejakar alla sina intressen. Dock höll sig dinosaurierna borta från kalastemat konstigt nog.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar