På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 7 april 2013

Londonsvep dag 3


Så blev det då torsdag och dags för Bowie-utställningen på V&A. Med audioguide i öronen drogs vi in i utställningen och drygt två timmar senare var det över. Visste nästan inte något om Bowie innan. Nog har jag ju hört några låtar men utställningen var en djupdykning i hans konstnärliga liv som pågått länge och än. Imponerades av hans drivkraft att alltid söka sig och sin talang åt det håll han själv ville gå. Musik, teater, film, måleri, mode berör han med sig själv i olika gestalter. 


Bjuder på några kort från museumshopen; några andra foton blev det ju inte.


Köpte detta lilla kort föreställande en ung Bowie. Funderar på att rama in det och sätta på en vägg någonstans.  



Den allra sista anhalten innan hemresa blev Barbouraffären och där slog jag till på en klassisk vaxad jacka. I västkustväder anar jag att den kommer bli använd. Väl använd. 


2 kommentarer:

  1. Härliga foton från London. Älskar kortet på Bowie. In met i ram bara:) Stiligt det blev i badrummet. Ha en fin helg nu.
    Stor Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att ni fick biljetter till torsdagen. Jag kan tänka mig att det var en mycket intressant utställning. Och V&A's museumshop är fin som snus den.

    Kram Lotta

    SvaraRadera