På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 6 april 2013

Londonsvep dag 2


Londons tunnelbana; så enkelt och tidseffektivt. Och tydlig skyltning och användarvänligt biljettsystem. Onsdagens startade givetvis med rostat bröd och te tillsammans med J innan han drog iväg på några timmars jobb. Sedan var det bara jag. Och stan. Och shoppingen. 


Det här planlösa shoppandet eller strosandet har jag svårt för ibland. Känner mig nästa lite vilsen. Men det behövde jag ju inte bekymra mig för just denna onsdagen. Och inte om man råkar befinna sig i London. Jag hade dessutom gjort en plan. 


Först var det Converse till syrran. 45 pund på Schuh. Taget. Stod och fingrade på ett par illsöta Toms men sommarkänslan strömmade inte riktigt till där och då i ett London som bara bjöd på ett par plusgrader. 


Sedan blev det mer till syrran. En försenad "grattistillnyttjobb-present" var lätt att hitta på Liberty. Deras färg- och mönsterkombinationer är mitt i prick tycker jag. Tackar ja till varenda ett. Och påsen då. Iiiii. 



Kikade som hastigast in på Hamleys Toy Store. Sprang på både långhalsar, Triceratops och Stegosaurusar. Sigge hade blivit tokig om han fått sett dessa här. Mamman med om ännu en flyttar in på Barfotsgatan. 


Sedan blev det Spode för hela slanten. Köpte mig några kaffekoppar. Är ju supernöjd med mina tekoppar som jag har sedan tidigare och har saknat trevliga kaffemuggar. Perfekta. 


Sista shoppingen blev på GAP. Gillar deras stil och deras kvalitet. Ligisterna fick sig var sin ny t-shirt och collegetröja inför sommaren. Plockade först ihop i fyra olika färgställningar men valde sedan den säkra vägen. Härmapan Sigge är orsaken till det. 


Och så en pub-lunch på det. Sedan var jag trött. Och det var tungt att bära. Men med tunnelbanan är ju aldrig hotellet långt borta. Och väl där var J tillbaka så drog vi ut igen. Nu var det bara hon som gällde! Och jag kan verkligen rekommendera National Portrait Gallery till alla. Mycket givande och påfyllande. 


Strax i närheten ligger ju Piccadilly Circus. Förevigade oss där.  


Och så var det matdags igen och strax om hörnet åt andra hållet låg en indisk restaurang som jag läst om. Servitrisen gjorde allt han kunde för att hjälpa mig att förstå menyn och hur jag skulle välja. "Doppa här, dippa där och dela här". Övertygande mig också att testa den indiska varianten av CocaCola. Lik orginalet men med en touch av citron. Thums up på den!


Sedan smet vi in på en av biograferna på Leicester Square och såg Berättelsen om Pi. Skrattade, grät och skrek av rädsla. Jag alltså. You know; 3D är inte att leka med. Man är ju liksom i filmen. En fin historia med fantastiska och färgstarka scener och med ett älskvärt slut. Rekommenderas. 

Slut på dag två. Passande är det nu också slut på denna lördagen och den avslutas med te och Selfridges.


1 kommentar:

  1. Härligt Anna och nu fick jag mig också en rejäl Londondos. :) Schuh har en fin webshop också (och nu är ju kronan i toppläge mot pundet) och levererar snabbt som tusan till Sverige. Vi har alltid varit väldigt nöjda. Rekommenderas varmt. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera