På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 19 april 2013

Fredagssvep vecka 16



Vi njuter av ledig fredag. Ute är det grått och regnigt. Förvånade mig själv med att hoppa upp på crosstrainern en stund. Känns himla gott nu. För jag vet ju att ledig fredag betyder fika.


Andra sittning. Första vid sju med storebrorsan som skulle till skolan. Sedan en med mamman vid halv tio. Gröt båda gångerna. Min sötplutt. 
 Bild från www.hm.com

En vision: såg framför mig randiga handdukar i nya badrummet. Och fick se dessa. Prickade också in club-dagarna vilket jag nästan aldrig lyckas med. Min stil är mer att göra en beställning och sedan dagen efter hitta kuponger i brevlådan. 
Bild från www.hm.com

Denna blev det också. Och den skall också bo på badrummet. Antingen med handdukar i eller toarullar.


Tre dagars firande blev det för min fina man. 40. Hejaropen dundrade in och så även presenter. Upplevelser stod i focus. I september blir det åka av för mannen. 


Det är inte något överflöd på bilder i vårt hem. Ingen av ligisterna har någonsin visat något större intresse för att rita eller måla. Trots att jag idogt försöker. Men till pappan blev det en. Konstnär: Nils.


Bild från www.crabtree-evelyn.com 

Och så rakningsdetaljer. Eller som Nils sa; det var en stor pensel. Vid 40 är det väl dags att ta rakningen till nya höjder, eller?

Bild från www.crabtree-evelyn.com

Produkterna är så snygga att se på. Och det gillar jag. Och luktar så gott. Tummen upp på det. 
 

Leilas halllon- och citronpaj blev kalastårtan helt enligt mannens önskemål. Fint att ha alla samlade en stund.  


En morfar på studsmattan. Det pratas fortfarande om denna händelsen en vecka senare. 


1 kommentar:

  1. Vad gott med en ledig fredag och fika är inte dumt alls.

    Grattis i efterskott till mannen och välkommen in i 40-klubben. En ålder jag själv trivs väldigt bra med.

    Crabtree-Evelyns produkter är så fina. Själv köper jag deras rostvål varenda gång vi reser till London. Min stora favorit.

    Trevligt med både kalas, tårta och morfar på studsmattan. Det låter som en strålande fin dag det där.

    Ha en fin lördag och hoppas att solen skiner hos er idag.♥

    Kam Lotta

    SvaraRadera