På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 9 mars 2013

Lördagssvep vecka 10

 Bild från www.ikea.se

I år vill jag få till det på altanen. Denna sittbänken med förvaring hade varit perfekt. 

 Bild från www.ikea.se

Har sedan länge föreställt mig liggandes och slumrandes på altanen en varm, solig eftermiddag men verklighet har den tanken ännu inte blivit (ingen chans till det förra sommaren, ett liiiitet trädgårdsprojekt kom emellan). Kanske en hängmatta skulle funka. 


Finaste kusinerna. Moa och Nils. 


Sitta, stå eller ligga. Det spelar ingen roll när det man tittar i är spännande. Här är vi hos frisören för Nils behövdes klippas. Sigge ägnar sig mest åt serietidningarna och åt att äta upp bjudkakorna som alltid finns uppdukade där. Får alltid be om ursäkt för de tomma fatet...


Champagne-te. Min nya kvällsvana. Fruktigt och fint. Fick det av systern som nu också blivit min personliga leveransservice av just sådant. Väntar ivrigt på nästa laddning. 

 Bild från www.brandos.se

Snart dags att fixa nya springskor till ligisterna. Dessa var väldigt snygga. Även i påsktider. 
 Bild från www.brandos.se

Skulle så gärna vilja att mina knasiga senor och benhinnor skulle gilla att strutta runt i ett par träskor. Och gärna dessa en ljummen sommardag till en klänning med vidd i. Häpp! #längtarinteallstillvarmavindar

Bild från www.ellos.se


3 kommentarer:

  1. Tyckte det såg ut som en spjälsäng när jag såg översta bilden i mina blogglista;-) och tänkte;*?!¤#?!"/!# Hahhahahha!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. En riktig Gabriella-klänning! Måste kika, tack för tipset.

    Någonstans på vägen, mellan Radhusliv och boliv., tappade jag bort dig och jag blev så glad att jag hittade hit igen!! :) Har ju massor att ta igen nu!

    Ses snart igen!

    Kram så länge :)

    SvaraRadera
  3. Lisa: skulle inte tro det va?

    Boliv: Vad roligt att du hittade hit igen. För jag har gjort det samma... Har tydligen också massor att läsa! Kram

    SvaraRadera