På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 22 mars 2013

Fredagssvep vecka 12


Dags för slutspurten för badrumsrenoveringen i helgen. Kranen kom i silvrig snygglåda. Ska bli så skönt att ha ett toalett på samma plan som sovrummen.  


Sigge med accessoar. Överallt dessa älsklingar. Här på väg till Östras barnsjukhus för den årliga kollen av ögat pga födelsemärket. Som gick fint. 


Ett nevus flammeus. Som blekts några gånger. Och så de små fräknarna som nu kommit. De syns inte på kortet men finns där. Sigge och mamma. 

...och lunchen avslöjad...


Fredagsbaket blev 24 minimuffins. Alltså måste man äta dem två och två. Eller?


Och sedan har jag påskpyntat järnet. Ingen påsklilja men en gul ranunkel. Kan inte motstå dessa.  


Här fortsätter påskpyntet. Två metallägg och väl arrangerade kuddar. Åt ena sidan då. 


Och åt andra hållet. Mitt påskris från förra året. Väl arrangerat med stryktvätt och annat skärp. Vardag de luxe. 

HAPPY FRIDAY AMIGOS!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar