På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 29 mars 2013

Långfredag


Att vakna till att måsarna håller hov istället för till en enveten väckarklocka är som balsam för min kropp. Att sedan ta en snabbfrukost och spela tennis en timme med min J gjorde det inte värre liksom. Vilken lycka det är att ha saknat ett intresse under lång tid, funderat på valet av ett en längre tid, engagerat sig och ansträngt sig för att få provspela och sedan upptäckt att det är SÅ roligt och blivit fast. Och dessutom i vuxen ålder. Och att dessutom dela det med någon. Eller som det nu blivit; både med min man och med min väninna. Kanske blir det tennis imorgon med? Jag hänger gärna på!

Efter dagens andra frukost åkte vi till Tumlaren och badade med Nils och Sigge. Nils som är så motiverad övade på sin dykning medan Sigge kämpade med att inte väta ner sina fina lockar. Kommer väl ihåg att Nils också var livrädd för skvätt fram tills han var 6 år och sedan bara det vände efter en vecka på Mallorca där det badades hela dagarna. 

Väl hemma bjöd farmor på god lax och sedan somnade jag som en stock på soffan. Det är höjden av lyx att få sova bort en stund efter maten. Att halla sig som man säger här. 

Sedan åkte vi en sväng till fiskaffären där vi kollade in världens största krabbklor. Tyckte vi iallafall. Och så kollade vi ju in alla andra fiskar där i disken. Och handlade lite gott inför myset ikväll.   


Sedan drog ligisterna iväg till lekplatsen på sina sparkcyklar och jag och J tog en promenad ner på bryggan. Kallt men fortfarande soligt. Njöt av promenaden medan jag också tänkte på sommaren som står och väntar runt hörnet. Vara i sjöboden, bada, fiska krabbor och att åka båt. Vilken fantastisk lyx. 


Kvällen är i antågande och alla slappar på sitt sätt. Två kollar på Tintin i farmor och farfars säng. Jag bloggar och vad J gör har jag ingen aning om. En perfekt dag har detta varit!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar