På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 26 augusti 2016

Fredagssvep vecka 34


Morgonens runda i strålande sol. Underbart att då komma ut en sväng. Inte blivit någon motion på hela veckan. Bara jobb och vardagsfix. Sedan åkte jag äntligen till sportbutiken och fick köpt mig ett par nya gympaskor. Vill inte tänka på hur länge jag haft de förra.


Besök hos nya sjukgymnasten och det blev nya bud. Tejpad och justeringar i mina övningar. Och så får jag  testa tennis till nästa besök. Känna på racket och slå lugna fina grundslag. Jippie. 


Fredag firas alltid med fika. Bullarna med sesamfrön och annat hackat är så gudomligt goda. Njutning ända in i själen. 


Men alltså så snygga skor. Åh. Även om det idag varit värsta värmeböljan så längtar jag ändå lite efter hösten. 



Har slagit till på en ny kofta. Dark green är färgen. Den kommer inte till sin rätt här men är så snygg tycker jag. Har två liknande som jag också köpt på Lindex men i våras. Både en ljusbeige och en mörkblå som jag använt väldigt mycket. Denna kommer bli en favorit. Det är jag säker på. 

Nu tar jag helg. Så skönt det skall bli! 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar