På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 29 mars 2016

Påskhelg på Smögen



Det blev en äggjakt i år med. Nils assisterade kusin Henry i jakten. Kul att träffa kusinerna som flugit ner från Sundsvall. Och nog blev det tillräckligt av allt. Godis och mys i överflöd. På påskafton var det soligt men blåsigt. Jag tog mig en tur på bryggan där några få tappra hade öppnat sina bodar. På kvällen bjöd svärmor på sin goda påskbuffé som vi sett framemot. Senare på kvällen tog J med sig ungarna till Sundt och tittade på påskbrasan. En gigantisk hög sak som syntes vida omkring på ön. Det var ett fruset gäng som kom hem sedan. På påskdagen höll vi oss inne och spelade spel och tittade på 100-åringen som klev ut genom ett fönster. På annandagen vågade sig solen fram igen så då blev det en promenad på bryggan. Men hu vad det blåst hela helgen. Våren kom igen nu!



//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar