På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 18 mars 2016

Fredagssvep vecka 11


Och så blev det i år också en skidsemester i Hemsedal. Så här såg packningen ut på hemvägen. Sådan otur och ett ögonblicks verk. Nu är det rehab och idag hoppas magnetröntgen avgöra vad som komma skall för Joakim. Älskar verkligen mitt vardagsliv. Allt mellan himmel och jord innehåller det. ;-) Det kommer ett inlägg från skidsemestern strax.


Väl hemma insåg jag att snart är det påsk. Så då måste här påskpyntas givetvis. Fick fram ett påskljus men har inte hjärta att elda på det. I veckan har jag påskpyntat lite här och där. Ris med fjädrar har vi dock inte fixat än. 


Som påskliljorna spirar. En färgklick som påminner om vad som komma skall. För nu vill jag köpa vårkläder och göra ordning på altanen och sopa på uppfarten och plantera vår i mina krukor. Vårkänslorna som svallar in är så härliga.


Nyinköpt mörkblårandig topp och mörkblåa chinos. Då stillar man sina vårkänslor en stund. 

Önskar alla en solig och vårig helg!

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar