På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 4 mars 2016

Fredagssvep vecka 9


Längtar lite efter penséer. Insåg det när jag läste tidningen idag. Och så längtar jag efter påsk. Tycker det är då på riktigt vänder. Hoppas verkligen att det blir lite kvirrat i år.


Den här skickade jag in tidigare till Kungälvsposten. Som tack till alla som hjälpte till och som jag inte hann eller hade sinnesnärvaro att tacka. 



I veckan kom ett par shorts och en jumpsuit på posten. Och snart denna kjolen. Så himla fin tyckte jag. Drömmer om bara ben och värme och sol. Hoppas på mycket av den varan i sommar. 


Kan också tänka mig en långklänning. Och ett par nya chinos. Och en randig tröja. Och ett par nya solglasögon. Och en nya jacka. Oj, oj, oj... Måste snart kolla av vad som är urväxt sedan förra året. Brukar ALLTID vara sent ut och då är alla shorts slutsålda. 


Mannen har varit i Barcelona. Skickade skrytsms om var han bodde och så. Längtar dit igen. En sådan mysig stad. Hoppas dock på Stockholm i vår. Och kanske Kolmården.

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar