På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 22 mars 2016

En njutning


Jag älskar te. Mest svart te. Så kallade tråk-teer brukar jag kalla dem. Håller sig inom ramen för Earl Grey med vissa utsvävningar. Men på grund av åldern *host* har jag tvingats överge svarta teer på kvällen. Och till slut efter bedrövliga smakerfarenheter på teer med konstiga namn som "kvällsro" och annat blaj hittade jag ett rött rooibos-te som jag bara älskar. Ser alltid till att ha det på lager hemma. Tyvärr har jag nu upptäckt att nivån i den sista burken i oroväckande hastighet minskar. Teet köper jag på Åsas bageri i Kareby och tyvärr hade hon inte hunnit beställa nytt än när jag var förbi där häromdagen. Istället fick jag med mig några testpåsar av fin favoritsmak men även en testpåse av ett grönt rooiboste som jag nu skall våga mig på någon kväll. Dessutom köpte jag drickchoklad till barnen. Får se om den går hem bara.

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar