På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 23 oktober 2015

Fredagssvepet vecka 43


Allt har ju överskuggats av händelserna i Trollhättan denna fredag. Varken höstbuketten eller solens varma höststrålar kunde liksom värma idag. Igår kväll efter många timmars rapportering kände jag mig ledsen då jag stängde av teven för kvällen. Längtade efter min J som var på väg hem från Bryssel. Inte förrän vid 01.30 då han kröp ner nära mig somnade jag. 


Denna vecka har jag missat båda mina tennispass. Men idag satsade jag järnet på lektionen i stan och det var ännu en lektion med hög klass och puls. Så jädra skoj det är med tennis. 


Gav förslag på sushi till lunch och när Sigge hörde det gick han bananas. Tre brickor delade vi på. Jag och J fick stoppa Sigge som äter sushi som en häst. När han gnydde till sig tolfte biten så var vi tvungna att säga stopp. Då fortsätter han med att klämma i sig en tallrik flingor. Ibland har han ingen botten. 


Och på det tryckte han i sig en baddare. Årets försäljning av 30 000 baddare är nu över. Råkade ha ett ärende till stan förra fredagen och det var kaos. Ett vilset pensionärpar frågade mig uppjagat var det var som hände i Kungälv eftersom det var så mycket bilar och folk i centrum. När jag själv insåg att det berodde på att Kexet sålde baddare blev de lika förvånade som mig själv. Tackar min goa kollega som skämt bort mina ungar med färska baddare.


Asnöjd. Det var Sigges utlåtande om sin utklädnad till Halloweendiscot på skolan idag. Detta var också Sigges första disco. Kanske svårt att se men jag har målat även tänder på hans haka. Dessa var han extra nöjd med. J fick äran att följa med till skolan och hålla sig i närheten. Tydligen hade ljudnivån varit galet hög. Trots att spökvandringen genomfördes utomhus. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar