På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 16 oktober 2015

Fredagssvepet vecka 42


Nja. Den var nog felmärkt. Värsta fyndet i affären idag. Största modellen tornar nu fint här hemma. Tyvärr har jag ingen tur med murgröna. Får kryp i sig direkt tycker jag. Aja. Tills dess njuter jag. 


Varje vecka en ny bokstav. Och fler och fler ord som går att ljuda sig till. Och vi hör Sigge ljuda här och där.


Och äntligen har biblioteket öppnat igen. Trångt eftersom renoveringen försenats men det hindrade oss inte att låna några böcker. Vi har läst några kapitelböcker tidigare. Nu ville Sigge läsa om Sigge. 


Om jag varit ledig hade jag gärna lyssnat på Anna Mannheimer. Hoppas det blir fler intressanta författarbesök. Det vill jag verkligen gå på någon gång. 


Mer intressant ur tidningen idag. På lördag är det dags för sista säsongen. Älskar introt. Smågrinar alltid till det. Lär jag göra denna höst också.

Lovade ju mer från tennisresan. Det kommer. Lovar.

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar