På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 16 augusti 2014

Party


Nils har nu haft sitt första party. 5 killar totalt. Kvällen bjöd på pizza och film och Playstation-spel. Och övernattning för hela bunten. Pust. Inbjudan skrev han själv och sedan skrev han rent den på datorn. Har sparat originalet för det är så gulligt hur han har formulerat sig: "Om man vill får man såva över. Sen på morgonen åker man hem". Jag och Sigge våldgästade grannfamiljen där vi bjöds på litet gott. Och massa prat. Joakim hade beordrats att vara hemma och hålla ställningarna och nog fick han slita. Fick snabbstäda efter pizzan och drickan. Jag tog resten dagen efter och då hittade jag godisar och ostbollar lite överallt i myset. Nils kom med förslaget att han kunde ha ett sådant här party en gång i månaden men det avstyrde jag bestämt. Lite längre kan det allt dröja. Absolut.

//A


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar