På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 28 maj 2014

Gästrummet har fått nya gäster


Vårt gästrum är fortfarande ett gästrum. Men med två enkelsängar istället för en dubbelsäng numera. Och så har vi ställt dit en teve och alla spelprylar. För vi insåg att ju äldre de blir desto längre är ju ungarna uppe på kvällarna och ockuperar vår enda teve hela kvällen. När man egentligen vill se något annat än just deras val... Förra veckan när värmen slog till blev det outhärdligt varmt på vår övervåning och i våra sovrum. Särskilt i Nils rum. Så då bäddade jag ner honom i gästrummet där det är svalt och skönt. Och dagen efter flyttade även Sigge in/ner. Och sedan dess sover de där. Tur att vi har en tjock, mjuk matta på golvet. För första natten trillade Sigge ur sängen två gånger. Tydligen. Det berättade han på morgonen för mig och J. För det var inget vi hade märkt av. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar