På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 9 maj 2014

Fredagssvep vecka 19


Först åkte jag till blomsteraffären och köpte ett fikonträd. Och en härligt rosa bukett med pioner för att fira att vi idag har flyttat in i vårt nya kök. Så glad för det.


Sedan har jag röjt. Herregud. Vad. Jag. Har. Röjt. Hela dagen har det tagit. På eftermiddagen kom J hem från sin resa så då har han också fixat med allt möjligt i farvattnet efter en köksrenovering. Allt i rummet är nu sorterat och tillbaka på sina platser. Städningen hann vi inte med innan kvällen kom. Den får vi ta imorgon. 


En ny vy. Men vilket jobb det är att tänka ut vart alla pinaler skall bo i ett nytt kök. Fick ta kortare pauser och vila hjärnan emellanåt. Det är några lådor kvar som jag får ta tag i imorgon. Känns näst intill overkligt med ett nytt kök. Så lyxigt och valen vi gjort är vi så nöjda med. Och nu längtar jag efter att laga mat. Det trodde jag nog aldrig jag skulle säga. 


Kaos. Saker högt och lågt. Men en fantastisk känsla. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar