På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 2 maj 2014

Fredagssvep vecka 18


Allt blommar. Överallt. Så vackert. Men fy så kallt det varit några nätter. Skall ta mig en tur imorgon och kolla växter till en ny plantering vi skall fixa med i helgen. Vill att det skall blomma från vår till senhöst. Det är min förhoppning.


Bild från www.oiidesign.se

Nils har valt nytt. Superfint och givetvis i hans favoritfärg blått. The brand har så fina barnkläder tycker jag. Och att det finns här i vår lilla stad är ännu bättre. 

 Bild från www.oiidesign.se


Vi har laddat upp med nytt godis. Och har gett det ekologiska godiset en chans. Både gluten och laktosfritt dessutom. Alla sorterna var inte poppis förra gången så nu har vi valt några andra som vi skall testa oss igenom. 


Vi äter fortfarande i myset och lagar maten i tvättstugan. Det lilla lagande det nu blir. En kran har sinkat oss några dagar men till veckan hoppas vi på inflyttning i vårt nya kök. 


Måste fixa mig i håret. Och funderar på att gå dit syrran gick. Hon blev så fin. Inser att de två lockiga också måste få sig översyn. Ganska snart dessutom. 

//A

1 kommentar:

  1. Är godiset från Malins butik? Funderar oxå skarpt på att bara köpa ekologiskt godis till barnen (själv äter jag ju inte längre;-))... och ren choklad! Så mkt skit i allt nu för tiden! Vill ha äkta grejer! Kram Lisa

    SvaraRadera