På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 23 december 2016

Pyntet


Granen är på plats sedan någon vecka. Tycker det är så mysigt med gran. Nils tyckte granen hade alldeles för lite rött i sig men sedan blev han nöjd när den röda julduken kom på plats i rummet också. Tycker vår gran har precis lagom mycket rött. Julgransmattan har jag sytt själv. För en herrans massa år sedan. När man hade tid och inspiration till att fixa med sådant. När man hade tid att klä om en soffa. Herregud. Alltså. Nu för tiden hinner jag inte med något. 


Och så har vi pyntat jul på Barfotsgatan. Alla tomtar sätts på samma ställe som pepparkakshuset. Någon enstaka sak på andra platser i huset. Ändå tycker jag vi har mängder med pynt. Det är en salig blandning där på byrån. Någon jag gjort när jag var liten. Sigge och Nils-alster. Någon som Joakim fått som liten. Några ärvda och några nya. En salig blandning. 


//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar