På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 10 november 2016

En fredag i Stockholm


Första anhalten var Gamla Stan. Måste ju leda efter pokemon givetvis. Sedan var det Kungliga slottet som väntade. Vi besökte Museum Tre Kronor och det var spännande att se hur slottet vuxit fram till vad det är idag. Sedan kikade vi på brudklänningarna. Så fint. Allt var väldigt pampigt och elegant. Efter paradvåningar och Slottsboden där vi shoppade avslutade vi med Skattkammaren där alla kungakronor mm. ställdes ut. Helt klart imponerande men efter att sett kronjuvelerna på Towern i våras bleknade de svenska en aning.


Efter lunch i Gamla stan tog vi färjan ut till ABBA-museumet på Djurgården. Alla fick audioguider och sedan var det full fart. Ett jättebra museum tyckte jag och jag fick veta så mycket mer om bandet och deras framgångar. Väl värt ett besök tycker jag. Ungarna tyckte det var kanon.


På kvällen hade vi bokat in oss på bio och såg Doctor Strange (med min favorit Benedict Cumberbatch) på bion i Mall of Scandinavia. Vi såg den i en IMAX-salong och det var grymt tyckte jag. Nils älskar att gå på bio och njöt hela filmen. Innan käkade vi på kedjan Vigårda som var en ny erfarenhet för mig. Kul med fler svenska hamburgerkedjor. Sedan promenerade vi hem till hotellet och somnade bums. Så trötta efter en fullspäckad dag. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar