På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 27 maj 2016

Fredagssvep vecka 21


Äntligen en ny bok på gång. I sommar skall jag läsa. Läsa, läsa, läsa massor. 


Träffade mina goa tennisvänninor i veckan. Ingen tennis för mig än. Jag vilar vidare. Iallafall träffades vi och åt jättegott på Gustus Gastrobar. Förrätten med chevre var så god. Och så pratade vi i timmar. 


Nya pass. Det här att skriva sitt namn är svårt när den där rutan är så liten och så himla kort. Och när pennans kedja hänger i vägen och ytan är halkig. Till slut det blev namn på passen iallafall. 


I ena krukan växer gräset så det knakar. Men inte i den andra krukan. Kom igen liksom. 


Sigge och pappan har bokat in lördagskvällen framför teven. De skall se på fotboll. Jag och Nils har bokat in oss på den andra teven och skall se Harry Potter-film och käka popcorn. Mys. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar