På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 20 maj 2016

Fredagssvep vecka 20


Att ha ungar. Vad vet man egentligen. Såret som Sigge fick på örat efter ett oturligt studs på studsmattan blev några dagar senare en infektion. Rodnad runt hårfästet som som spred sig sakta runt hela huvudet. Jag som trodde ungen blivit solbränd. Han har iallafall inga problem med att ta tabletter. Konstaterade bara att på morgonen tar han tre och en på lunch och fem på kvällen. "Det är många!".


Vardagsmat. Måste fylla på med lite nya recept då och då. Göteborgs-Posten bjuder hyfsat ofta på recept som sedan blir favoriter hos oss. Schnitzel gör jag aldrig. Dags för det kanske?


Sommarsolen sliter på växterna i fönstren. Ormbunken som står i dagsljus är den som klarar sig bäst. Imorgon skall jag fixa i trädgården. Rapporten sa sol så det hoppas jag på.  


Tycker om den här bilden med hästar på isen i Smögens hamn. I julklapp från svärföräldrarna fick vi välja valfri bild som sedan trycks på tavla. Så nu letar vi motiv. Blir nog tvungna att leta ett tag till. Hittar flera jag tycker om.   


I helgen bjöd vi på kokta kronärtskockor. Väldigt dekorativ förrätt som också smakade gott. Kommer bjuda på det igen.

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar