På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 10 januari 2016

Andremuseet och polkagrisar


Efter att jag hört Bea Uusmas sommarprat och sedan läst hennes bok Expeditionen: min kärlekshistoria har jag velat besöka Andremuseet i Gränna. Och nu äntligen blev besöket av. Ett litet museum men med mycket att läsa om och titta på. Som en förberedelse inför museumbesöket lyssnade vi på Beas sommarprat då Joakim ännu inte lyssnat på det. Jag har lyssnat på det flera gånger. 


En ofattbar historia. Och i den här flög de. En bit iallafall. En sådan spännande historia men också så galet sorglig på andra sätt. Jag har läst den illustrerade utgåvan vilket gjorde historien ännu mer levande med alla bilder. 


Och så blev det ett besök i en polkagrisaffär. Både där och på museumet var vi helt ensamma. Vi fick första parkett när det var dags för killen att göra polkagrisklubbor bakom glaset. 



Det blev också ett besök på Länsmuseumet där vi kikade på tavlor om John Bauer och fick veta mer om honom. 


Jönköpingsdagarna avslutades med att vi träffade Joakims kusin och hans familj. Och så träffade vi Ludde förstås. Och han hittade sin favorit direkt. :-)

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar