På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 11 mars 2015

Oslo


På väg hem från Hemsedal stannade vi till i Oslo en natt och träffade min kusin och hans familj. Jättemysigt att få träffas och att få se hur de bor och något av Oslo. Vi hann med att kika på backhoppningstornen vid Holmenkollen. Vilken höjd på bygget, minst sagt. Huset som de nyss flyttat till låg strax i närheten med en fantastisk utsikt över Oslo stad. 


På söndagen åkte vi till Vigelandsparken och kikade på alla skulpturer. De var väldigt många.


Sedan åkte vi vidare till Kon-Tiki-museet. Vilken historia och äventyr det bjöd på. Nils och Sigge blev helt uppslukade av flotten och historien. Jag med. Vi har pratat om besöket idag och redan igår bestämde vi att vi skall se filmen som kom för några år sedan. Och redan har vi bestämt att vi vill se mer av Oslo. Tack Peter, Anette och Carl-Peter för besöket!

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar