På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 14 mars 2015

Lördagssvep vecka 11


Broccolisoppa med svamp och lök-pytt,  frösmul och örtmarinerad mozzarella. Toppar det med hembakt bröd och lite grönsaker. Mums!


Ögongodis högt och lågt. Påsknumret bjöd på mycket inspiration. Anemonerna och ranunklarna bjuder in blickar från alla hörn av köket. 


Fin förpackning. Med gott innehåll. Veckans bageribesök bjuder alltid på nya överraskningar. Gott. 


Vårkänslorna har attackerat mig denna vecka. Och att idag lördag vakna till nyputsade fönster och några penséer i ytterkrukorna gör mig barnsligt lycklig.


Jag och Nils var en sväng i centrum. Och var bara tvungna att sätta oss en stund i solen och prata bort en stund. Min lilla filosof. 


Tennis på tisdag och tennis på torsdag. Och idag även tennis på lördag. Galet roligt. Fick äntligen köpt mig en klubbmössa. 

Nu skall jag sätta mig i solen en stund med en kopp te. Höjden av njutning. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar