På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 27 mars 2015

Fredagssvep vecka 13


Alltid först uppe. Och alltid först klar. Med både kläder och frukost. Fixar allt själv. Fredagar är minisovmorgon för mig och Sigge. Då går vi upp 7.25. Så vi hinner säga hejdå till Nils innan han går till skolan. 


Veckans uppmaning: TA EN!!! Så mycket gott. Ikväll blir det fredagsmys med vänner och allt vi bjuder på kommer ur denna. Mums!


Rosa. I alla kulör. Ranunklar är min ständiga favorit. Dessa tronar mitt på köksön just nu. I favoritvasen från Hemtex. 


Jag och Sigge i samtal och mitt i fikat. Förmiddagen bjöd på solglimtar och då passade vi på att sätta oss på altanen på baksidan. Vi avslutade med en promenad/cykeltur i kvarteret. 


Ibland springer man på det. Någon man velat ha i evigheter men inte hittat rätt. Igår lade jag beslag på en sådan här vit. Längtar tills den uppsatt och fylld.


99,9 % av gångerna har Nils har med sig banan till fruktstunden i skolan. Och en gåta. Diskussionerna och spekulationerna är vilda enligt Nils. 

//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar