På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 26 oktober 2014

Miniweekend på Smögen


Igår eftermiddag kom vi till Smögen. Först blev det fika och prat. Och så mera prat. Och sedan var det plötsligt kväll och då dukades det upp kräftor. Alltså, gud så gott! Njöt som en galning. Svärföräldrarna vet vad som går hem. Sedan blev det mys och kortspel för hela slanten. Nils, Joakim och farmor och farfar spelade Tecknet. Vilket drag. Det har även blivit något parti idag. 


Efter frukosten blev det en långpromenad förbi sjöboden och ut på Kleven. Där blåste det minsann vill jag säga. Så skönt och galet uppfriskande. Det blev en riktigt häftig promenad över bergen. Tur leden var markerad...



Nu är jag och Joakim tillbaka i Kungälv och Nils och Sigge är kvar några dagar till eftersom det är höstlov. Huset är helt tyst. Kväll blir det filmen The Grand Budapest Hotel. Sedan jobb några dagar. Sedan även lov för mig. 


//A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar