På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 3 december 2013

Tomtemys


I helgen pyntade jag. Allt kom fram. Det är bara granen som saknas egentligen. Vanligtvis brukar pyntet tas fram till Lucia. Och ändå tycker Nils att vi inte har tillräckligt med pynt. Jag tycker vi har massor. Tomtarna som hänger på barnens dörrhandtag gillar jag väldigt mycket. De sprider så där lagom mycket mys omkring sig. Idag blev det tidig hemgång från jobbet; Sigge fick plötslig huvudvärk och somnade på soffan på förskolan. Nu har vi vilat ännu mer under en filt i vår soffa och tittat på film. Tror kanske vi somnade båda två en stund...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar