På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 10 december 2013

En lagom röd jul


Häromdagen var jag och Sigge en sväng på stan och sprang på en tomte. Vår tomte. Vi blev helt förälskade båda två. Han satt där på hyllan och viskade tyst att han ville flytta hem till oss. Och nu sitter han i vår soffa och vakar över vårt hus när vi sover. Och håller koll på nissarna som hänger på dörrhandtagen in till ligisternas rum. Och lite här och där har smyger sig rött in. En ljuslykta. En filt. En duk. Lagom mycket. För det får inte bli för mycket. Men rött vill jag inte vara utan på jul. 


Och så hyacinter. Bara älskar dessa. Förra veckans drog i väg på längden något väldans så de står nu och doftar i en vas istället. Minst lika fina. 


Och min stjärna. Den är stor, trubbig och med mönster. Total förälskelse där med fast för många år sedan. Brukar hänga uppe till mars. 


1 kommentar: