På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 7 december 2013

Jul på Liseberg


Igår sen eftermiddag hämtade vi upp J vid jobbet och åkte vidare mot Jul på Lisberg. Vi hade på oss allt vi ägde och kallt och blåsigt var det och den där Sven kröp in i var enda glipa man missat. Men mysigt var det. Alla ljusslingor och dekorationer är fanastiskt fina tycker jag. Vi värmde oss med fudge, kvällsmiddag på Järnvägsrestaurangen och en högvinst vid Dumlehjulet. En tur i Rabalder blev det också. Sigge skrek så det hördes vida omkring. Nils beundrade som mig alla ljus och var övertygad om att Mölndalsån var Chokladfloden som finns med i Kalle och chokladfabriken. För den såg ju helt brun ut. Sedan åkte vi hem och fortsatte myset med Julkalendern och en brasa. En perfekt fredag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar