På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 21 september 2013

Läsa


Att köpa böcker till barnen känns bra. Det händer då och då. Det händer också att vi besöker biblioteket då och då. Nils går till skolbiblioteket varje vecka och deras bibliotek är imponerande stort. Det gör mig väldigt glad. Att skolan vill omge sig med böcker och satsar helhjärtat på det. Denna klassikern hittade jag i leksaksaffären och är en nyproduktion i gammalt snitt. Så himla fin! 



Nils har helt snöat in på LasseMajas dektektivbyrå och läser minst två sidor varje kväll. Hans val blev Simborgarmysteriet denna gången. Vi har också börjat läsa serien om Halvdan, en historia som utspelar sig på vikingatiden. Sigge är allätare men än har vi inte läst Snövit ovan. Men snart hoppas jag. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar