På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 27 september 2013

Fredagssvep vecka 39


Trädgården är nu höst- och vinterberedd. Fallfrukt räknar vi med ett tag till men för övrigt har den städats bort på spår av sommaraktiviteter. Gungställningen är nedmonterad och ligger klar för försäljning. Kanske iallafall. Vi får se om den kommer upp igen. Har haft få besökare den här sommaren. En köpare finns redan. 


Vi har haft en avslappnad fredagsförmiddag. Sigges kompis H kom hit och exakt kl. 10.01 mumsades det glass. Är det fredag så är det. Jag pratade med väninnan i 54 minuter. Sedan blev vi ditbjudna på lunch och så pratade vi 2 h till. Underbart. 


Och igår var det dags igen. Förskolan ringde kvart över nio och då hade Sigge helt plötsligt fått sprängande huvudvärk. Så till den milda grad att han somnade bums på soffan och sov fortfarande när pappan hämtade honom. Hem och käka pannkakor och sedan var han som vanligt igen. "Det kom så fort" berättade han. Vi kontaktade Sigges doktor och två timmar senare ringer han upp. Fantastiskt tycker jag att få det stödet när oron gnager så det går hål. Och med största sannolikhet var det ännu ett anfall. Eller störning vill jag kalla det istället. Det låter mjukare och inte så allvarligt. Även om jag tycker alltihop här galet allvarligt så vill jag tänka störning. Jo, en störning i hjärnan trodde doktorn. Eller en liten TIA. En liten blodpropp/några blodplättar som klumpat ihop sig och stör blodflödet i förkalkningen. Så nu ökar vi Sigges dos på medicinen och hoppas att de senaste veckornas huvudvärk motas bort.  


På söndag skall jag och min syster på en utflykt. Vi skall på gå på afternoon tea på hotell Dorsia. Vad kan gå fel?


Nu har det blivit dags för rosa igen. Gud vad de är bekväma. Som att gå runt med moln på fötterna. 


Budgetliljorna sträcker stolt på sig och sprider en ljuvlig doft. Mycket njutning för 69:-. Vilken lyx det varit i en hel vecka och jag hoppas på några dagar till. 


Myrtenträdet var dyrare och slokar innan jag hinner blinka. Men så ljuvligt i formen och bladverket. Hoppas på fler dagar där med. 


Vårt kök är bedrövligt. Verkligen. Sant. Lovar. Inget ljug. Skojar inte. Och. Vi. Borde. Ta. Tag. I. Det. Kokplattorna som svärisarna fixat står ju i garaget och väntar. Så. 

16.31 ser jag. Dags för fredagsmys?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar