På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 12 oktober 2012

Fredagssvepet vecka 41

 
Ett vykort. Från Smögen. Och bara till Sigge. Total lycka. Han har sprungit runt med kortet hela dagen. För visst är det orättvist när brorsan har både namnsdag, dopdag och fraktur och får vykort flera dagar på raken.
 
 
Dagen har spenderats i soffan. Massor viktigt att läsa igenom. 
 
 
Alla har läst. Läsläxa och legokatalog och Pokémon. Hörde Nils sitta och ljuda inne i sitt rum förut idag. Lycka i mammahjärtat.
 
 
Sedan kom kusinerna på fredagsmys. Och pussmys. När det stämmer leker dessa två så bra.
 
 
Moa. Myser. Med stil.
 
 
Barda och popcorn. Ju längre kvällen gick desto fler plagg åkte av. Sist var det bara underkläderna kvar när jakten på monster i källaren satte igång.  
 
Bild från www.familyroom.se
 
Första önskningen inför jul kommer här. Dessa är så grymt snygga tycker jag. Kanske tomten också?
 
 
För nog går det mot vintern. Frost på bilen flera mornar denna veckan. Och hela gräsmattan full av fallfrukt. Morgondagens "to do"!
 

Bild från www.ahlens.se
 
Min gamla lykta har gett upp. Men det efter 7 år. Så nu är jag på jakt efter ny. Den här tycker jag var väldans fin och till ett humant pris.


Bild från www.familyroom.se
 
Alla vill ha mer ljus. Hos bägge ligisterna lyser det nu nattlampor när mörkret utanför tränger in. Denna hos Sigge. Lagom liten. Och väldigt söt.
 
Önskar alla en skön och vilsam helg!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar