På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 5 oktober 2012

Fredagssvep vecka 40

 
Sista detaljen i trädgårdsprojektet kom på plats idag; vårt nya trappräcke. Lovar fler bilder på hela projektet någon dag men vi är duktigt trötta på det nu...
 
Bild från www. goteborgspepparkaksbageri.se
 
Beställda sedan länge! :-)
 

Bullbak både på fritids och förskolan och bristen på jäst innebar att vi bakade chokladrutor istället. Ingen klagade på det.
 
 
Jäpp. Klart. På första provningen. Bring in on.
 
Veckans roligaste: i måndags fick jag provspela tennis en stund. Och jag VILL så gärna börja spela. Liksom hålla på med en sport. Hoppas att nybörjarkursen blir av!
 
Veckans tråkigaste: att Nils skadat sin handled. Så där blir det inte någon tennis på ett tag. Men han är världens coolaste i all uppståndelse.  
 
Veckans sorgligaste: att vi än en gång blev påminda om att livet kan ändras så fort. På ett ögonblick. Att någon bara kan försvinna. Från oss för alltid. Så jävla sorgligt.
 

Hämtade mina nya glasögon idag. Är supernöjd med dem. Beror kanske på att mina andra har jag haft i en herrans massa år. Slår på stort och bjuder på en bild på  mig själv och de nya. Och en glimt av vårt fina 70-talskök.

 
Bild från www.svt.se
 
Vänner! Måndag 8 oktober kl. 22.00. Då. Sitter. Vi. Bänkade.


Moa sötnosen. Sover nu sött en våning upp. De ansvariga är ute och svirar. Vi har myst hela eftermiddagen och jobbat i en kakfabrik. Det är hårt jobb må jag lova.


Och gjort borgar. Och ätit chips och popcorn. Och allt det där. Efter två Totte-böcker somnade Moa innan jag hunnit lägga på henne täcket.

 Bild från www.adlibris.se
 
Och Ella somnade gott efter vi läst klassikern. Vi har den hemma också och den är praktiskt taget sönderläst.

Nej, nu skall jag äta upp resten av chokladen och koka mig en kopp te till. :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar